1. Základné charakteristiky komerčnej rozhlasovej stanice

Úlohou komerčných rozhlasových staníc je šíriť program pre široké masy poslucháčov. Podľa zamerania stanice ide buď o zameranie na šírenie hudby a informácií o hudbe a kultúre, o šírenie spravodajstva, publicistických a podobných relácií, o šírenie menšinových žánrov (verejnoprávne médiá) a podobne. Otázka programu však nie je predmetom tejto práce a preto sa tejto problematike nebudem ďalej venovať.

Vysielanie komerčnej hudobnej stanice sa skladá prevažne z hudby, hovoreného slova, krátkych príspevkov rôzneho druhu a reklám. Na zabezpečenie výroby programu tohoto druhu je potrebné vybudovať vhodné technologické zázemie.

Na výrobu programu, ktorý sa šíri cez vysielače slúži vysielacie pracovisko. Podľa veľkosti stanice je buď jedno (u malých staníc), alebo ich je viacero u veľkých a celoplošných staníc.

Na výrobu príspevkov do vysielania, nahrávanie relácií a nahrávanie reklám slúži nahrávacie (produkčné) štúdio.

Na výrobu krátkych „suchých" príspevkov (rozhovory a podobne) stačí len jednoduché strihacie zariadenie (minidisk, počítač so zvukovou kartou) v malom kamrlíku, kde je umiestnený len minidisk alebo počítač so slúchadlami. Je to lacné a praktické riešenie, lebo redaktori nezaberajú špičkovo vybavené drahé štúdiá a vedia si veci postrihať sami bez potreby zvukového technika.




ďalšia kapitola
predchádzajúca kapitola
Spať na obsah